Anak pertama

Assalamualaikum pd silent readers yg sudi or yang tersinggah..
Tetiba je mood x baik pepagi ni nak kene tulis kat sini.. Kenapa tak baik, biar lah saya simpan sebahagiannya.

Bz la sgt kononnya dgn life sekarang sampai tak terhapdet sudah rungan memori ni. - ayat cliche and alasan kukuh bila lama x menulis.

Cabaran bila ader toddler. 1 toddler for current situation. Basically sama jer semua bg new mommy. Tapi terpulang pada baby masing2 sama ada banyak ragam atau tak. Sakit demam skali skala tu normal lah. Mana ada budak yg x sakit demam langsung ken..Tak tahu la kalau memang ada. Rezeki masing2.

Bagi kondisi saya/kami dalam membesarkan putera sulung ni..so far Alhamdulillah, ok je la dlm bnyk sudut. Walaupun kami working parents..dedua kerja..so far ok lar sama2 handle anak teruna sorg ni. Cuma apa yang penting saya nak highlight di sini ialah..ada satu perasaan pelik saya rasa. Saya tak pernah rasa penat/beban walaupun berapa kali atau berapa kerap bangun malam untuk menyusu anak. Sungguh tak tipu. Saya cuma ingtkan diri sendiri semua itu dari Allah. Semua nikmat dan dugaan dari Dia.

Memang tak perlu pun nak kira berapa kali..untuk apa..untuk menjawab soalan kawan2? tak perlu sebab bukannya tetap pun dia bgn..3-4 kali ke 4-5 kali ke..2-3 kali ker..kdg2 tak bgn langsung menyusu..sekali sekala jer bila dia kenyang sgt kot sblm tidur malam tu. Ok saya akui n tegaskan balik kat sini situasi kita semua lain-lain. Tak boleh nak pukul sama rata. Mungkin ibu-ibu lain terlalu banyak kerja lain lagi kene buat. Ya itu memang dah semestinya kan. Walau apapun yang kita rasa dalam membesarkan anak/anak2, semoga tiada keluhan sebab takut terbatal semua pahala besar yang Allah dah bagi.

OK lar..malas nak membebel lama2, lapar la.....






No comments: